سیم و کابل

کابل افشان شیلد دار|خرید کابل افشان شیلد دار

کابل افشان شیلد دار یکی از انواع سیم و کابل موجود در فروشگاه اینترنتی ایزی نور می باشد که در این مقاله قصد آشنایی بیشتر با آن را داریم. امروزه یکی از راه های رایج و سریع انتقال داده ها و اطلاعات، بکارگیری و استفاده از کابل ها است. طیف زیادی از کابل ها علاوه بر کارکرد اصلی خود که همان انتقال جریان برق است، کارایی های دیگری نیز دارند که باعث می شود به تناسب کارکردشان، کابل مورد نیاز یک یا چند تن از مصارف مختلف شناخته شوند. یکی از این کابل ها، کابل افشان شیلد دار می باشد، که سعی داریم راجع به آن بیشتر بدانیم.

کابل افشان شیلد دار|خرید کابل افشان شیلد دار

کابل افشان شیلد دارچیست؟

کابل افشان شیلد دار یکی از انواع کابل شیلد دار است که ساختمانی مشابه با دیگر کابل ها دارد، با این تفاوت که درون آن یک ورقه ی فلزی محافظ به نام شیلد نیز بکار رفته است، در واقع همین شیلد باعث شده که کارکرد این کابل از دیگر کابل ها متمایزتر باشد، و برای مصارف متفاوت تری بکار گرفته شود. به دلیل شکل هادی سیم های موجود در این کابل که چند رشته ای و افشان می باشند، این کابل، کابلی انعطاف پذیر نیز هست، همچنین داشتن ویژگی افشان بودن باعث شده این کابل کابلی شکننده نباشد و به لحاظ مستحکم بودن، از دوام و استحکام بسیار خوبی برخوردار باشد.

ساختار کابل افشان شیلد دار

در یک نگاه کلی ساختار کابل افشان شیلد دار متشکل از چندین سیم است که دور آن ها را یک فویل پوشانیده است و همگی در درون یک عایق پی وی سی قرار گرفته اند و یک کابل را تشکیل داده اند. حال اگر بخواهیم به جزئیات این کابل بپردازیم، باید بگوییم این کابل از سیم های افشان درست شده و ورقه ی فلزی (فویل) که به عنوان محافظ دور این سیم ها را پوشانیده است از جنس آلومینیوم و یا از جنس مس می باشد. شکل این محافظ به دو صورت می تواند باشد، به صورت ورقه ای یا همان فویل، و نیز به صورت بافته شده.

کابل افشان شیلدار

کاربرد کابل افشان شیلد دار

کابل افشان شیلد دار عمدتاً در مصارفی که در رابطه با انتقال داده ها و  اطلاعات است، کاربرد دارد. این کابل علاوه بر انتقال جریان الکتریکی دارای قابلیت های دیگر نیز می باشد که باعث می شود در مکان هایی که امکان دارد وجود نویز و خطا در سیگنال ها بوجود بیاید، از این کابل استفاده شود. این کابل به دلیل چگونگی ساختار خود قابلیت آن را دارد که از داده ها محافظت کرده و از ایجاد تداخلات سیگنالی، شکستگی، نویز و ...، جلوگیری نماید. عمده ی کاربردهای این کابل در مصارف زیر است:

  • تابلوهای فرمان
  • سیم کشی فضاهای باز
  • سیم کشی لوازم مختلف
  • ایستگاه های مخابراتی
  • ایستگاه های رادیویی
  • اداره جات و سازمان ها
  • سیستم ها حفاظتی و امنیتی
  • و ...

کابل افشان شیلدار 2

کاربرد شیلد بکار رفته در کابل افشان شیلد دار چیست؟

سؤالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که کاربرد شیلد بکار رفته در کابل افشان شیلد دار چیست؟ شیلد بکار رفته در واقع نقش یک حفاظت کننده را دارد، حال سؤال این است که این شیلد قرار است چه چیزی را در برابر چه چیز دیگری محافظت کند؟ همانطور که پیش تر به کاربردهای این کابل اشاره کردیم، عمده ی مصرف این کابل برای انتقال اطلاعات است، پس باید گفت که حضور این شیلد که نقش محافظ اطلاعات را دارد، بسیار ضروری است، برای توضیح بیشتر باید بگوییم که اطلاعات و داده های منتقل شونده توسط این کابل، به دلیل ماهیت خود همواره در معرض ورود خطا، نویز و تداخل سیگنال هستند، در نتیجه شیلد بکار رفته در این کابل از ورود خطا و تداخلات امواج جلوگیری می کند.

خرید اینترنتی کابل افشان شیلد دار

برای خرید کابل معمولاً چند راه وجود دارد، در یک روش رایج خریدار می تواند به بازار سیم و کابل مراجعه کرده و کابل مورد نظر خود را تهیه کند. در یک روش دیگر خریدار می تواند خرید خود را به طور مستقیم از کارخانه انجام دهد و یا با پیدا کردن نمایندگی های کارخانه ی تولیدکننده، خرید خود را انجام دهد. در بسیاری از موارد که امکان استفاده از چنین روش هایی به هر دلیلی وجود نداشته باشد، خریدار می تواند از یک راه بهتر و به صرفه تر استفاده کند و آن خرید اینترنتی می باشد. خرید اینترنتی به شما این امکان را می دهد، علاوه بر صرفه جویی در وقت و زمان، به طیف زیادی از انواع کابل از برندهای مختلف و با مشخصات مختلف دسترسی داشته باشید، و به راحتی انتخاب و خرید خود را انجام دهید.

کابل افشان شیلدار 3

یکی از این فروشگاه ها، سایت فروشگاه اینترنتی ایزی نور می باشد، که در زمینه ی فروش انواع سیم و کابل و تجهیزات برقی فعالیت می کند. شما می توانید برای خرید کابل افشان شیلد دار به ایزی نور مراجعه کرده و به راحتی خرید خود را انجام دهید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر از آخرین قیمت ها و اطلاع بیشتر از محصولات سایت، می توانید با ایزی نور تماس بگیرید.

شما هم می‌توانید در مورد این خبر نظر بدهید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. نقطه نظرات و تجربه خرید خود را با دیگران در میان بگذارید و نظر خود را ثبت نمایید

افزودن نظر جدید
اخبار و مقالات